GE-VE RETROTUNING
Kadett C Station
Kadett C City SR
Motor-revisie Sedan Edwin
Schuurvondst-WinterKadett
Jolanda's Aero deel 2
Jolanda's Aero deel 1
Project GT/E deel 5
Project GT/E deel 4
Coupé van Oscar deel 3
Coupé van Oscar deel 2
Coupé van Oscar deel 1
Project GT/E deel 3
Project GT/E deel 2
Project GT/E deel 1
Coupé van Oscar deel 3
Er kan gestart worden met de opbouw van de Kadett. Meer hierover in dit deel.


Zaterdag 19 februari
vertrok Oscar al vroeg richting Limburg. Om 8 uur had hij afgesproken bij Geert om verder te werken aan de Coupé.
Eerder die week had Geert de Kadett al omhoog gezet en de wielen er afgehaald.





Oscar is de Kadett voor de tweede keer in de tectyl gaan zetten. Die begon al lekker overal te lekken, een goed teken.



Verder is Oscar de hele dag bezig geweest met onderdelen schoon te maken. Dit was eigelijk allemaal al gebeurd en sommige delen waren zelfs al in kleur gezet, maar Er is besloten om alles te laten geel verzinken.
(Het slot voor de achterklep dubbel gedaan ,deze is namelijk voor Danny)



Op onderstaande foto's is Geert bezig om de 1200 kabelboom om te bouwen naar 2 liter kabelboom. Dit is nogal een uitgezoek.
Geert wilde niet enkel maar wat losse draden langs de 1200 kabel laten lopen, maar de bijkomende draden echt helemaal in de 1200 boom verwerken. Dat is wel zo netjes.







In de week daarna is Oscar naar Den Haag geweest om daar de bumper opnieuw te doen en om de remtrommels klaar te maken.






 


 


27 februari
Het was vandaag een mooie regenachtige dag om weer lekker met de Coupé aan de gang te gaan. Om 6.15u zat Oscar al in de auto om richting Geert te gaan.
Daar aangekomen stond de koffie al klaar. Na de koffie zijn de mannen lekker aan de gang gegaan. Geert is verder gegaan met de kabelboom om te bouwen en in te bouwen. Oscar is begonnen met de wielkasten en de bodem weer mooi zwart te maken met body-schutz.



















Darko kwam ook nog even langs om Oscar een kusje te geven.





Er moesten ook nog wat gaten in het schutboard geboord worden. Deze zijn nodig voor de doorvoer van de computerkabel en voor de brandstofleidingen, die van binnen naar de motorruimte loopt.





Nadat Oscar naar huis was, is Geert nog even doorgegaan met de kabelboom. Zie hier het resultaat:














 

En dan is het alweer maart.
Zaterdag 5 maart,
Oscar heeft nachtdienst gehad. Die liep nogal uit, maar ook zonder nachtrust moet er weer aan de Kadett gewerkt worden. Na een bak sterke koffie bij Wesley, zijn ze beide richting Limburg vertrokken om samen met Geert weer aan de slag te gaan.
De rolverdeling was als volgt: Geert zal zich met de kacheldelen bezig houden, Wesley zal de losse dingen er om heen doen en Oscar zal verder gaan met de bodem en de laatste wielkuip in de anti-steenslag te smeren.
Wes begon eerst met de bakbeugel af te maken. Geert ging alle losse delen van de kachel verzamelen


Geert kon het toch niet laten om even snel de ruiterwissermoter erop te zetten.



Hier doet Wesley een poging om de linker koplamp rechts op de Kadett te plaatsen.



Dit past beter





Kachelventilator op zijn plek.








En hier kreeg Geert de schrik van zijn leven, ...........Wesley met een kabelboom in zijn handen (meestal knipt hij ze gewoon door)














Hier nog een foto van verschillende onderdeeltjes, die nu geel-verzinkt zijn.


Zijpaneeltje zit er ook nu op.





De bakbeugel is nu ook extra verstevigd.






Toetertje erop



Tank erin....






En terwijl de rest van Limburg carnaval viert, gaat Geert lekker verder aan de opbouw van de Kadett.
Maandag 7 maart:

















Dinsdag 8 maart:














Zaterdag 12 maart zijn Oscar en Elly beide voor een weekend, richting Limburg vertrokken. De mannen gaan verder met de Kadett en de vrouwen maken er een gezellig weekendje van.





Geert moest nog het e.e.a.vermaken aan de stoelsledes van de Recaro's



Uiteindelijk besloten om toch andere sledes te gebruiken. Deze moesten ze wel weer ff schoonmaken ,schuren en spuiten.



Het was nog best een hele klus om alles goed te krijgen.



Nieuwe doppen erin



De sledes gepast met de stoelen erop. En nu past alles perfect. Geert heeft het weer prima opgelost, aldus een blije Oscar.
Toen alles er weer uitgehaald en begonnen met de binnenkant.











Oscar heeft in de tussentijd het tapijt schoongemaakt.



Het ondertapijt zit erin. Dan eens ff kijken welk tapijt het netste is.







En dan is het klaar en kunnen de sledes er weer in.





De remtrommels zitten er weer op.



De rubber er ook maar weer op gezet, de zolder bij Geert ruimt al aardig op zo.



En dan kan de rolkooi erin.











Zondag 13 maart:
Geert heeft de oude (korte pook) vervangen voor een wat langere.



Deze pook moet erop.



Hier zie je de twee poken, de korte wordt vervangen door de lange.









Daarna hebben we de deurrubbers erop gezet.



Dempingsmatten opgeplakt.





Dan kan de eerste stoel erin.









Nou deze foto's waren eigelijk niet de bedoeling, maar Geert kon deze kans niet voorbij laten gaan.





De stoel past! De computer ook geplaatst.



De bumper zat er niet echt super op, we hebben hem daarom opnieuw gesteld en gespoten. Zo zit hij er perfect op.









Toen moesten we toch echt ff kijken hoe de zwarte lijsten er straks op staan.





Na een weekend rust, zijn Oscar en Wesley zaterdag 26 maart weer samen met Geert aan de slag om de Kadett verder op te bouwen.
Ze zijn lekker opgeschoten, alle stukjes vallen nu mooi op zijn plaats.

De brandstofpomp is achterin geplaatst.



Ankerplaten aangepast i.v.m. de 2.2 klauwen (zouden anders niet helemaal passen)







Achterklepspoiler zit er nu ook op.



De tweede stoel zit er nu ook in.



Wesley druk bezig met de brandstofleiding



En Geert nog maar wat stralen





En hier een origineel Haags GT/E gaskabeltje, helemaal nieuw!!



Toen Oscar deze foto nam, was Wes al zeker een half uur bezig om het borgveertje om het slot te krijgen. (lastig he wes, als zo'n veertje steeds weg schiet)







Hier nog wat foto's die Oscar zaterdag ook nog heeft gemaakt.























En dan een weekje later, het is dan 2 april, gaan de mannen weer druk verder met de Kadett. Er stonden weer verschilende dingen op het menu. Zo is o.a. de uitlaat eronder geplaatst en zijn de remleidingen afgemonteerd.

Wes begon aan de uitlaat.







En soms zit het dan weer wat tegen. De uitlaat zat er helemaal onder, maar één deel kwam iets te dicht bij de bodemplaat. Dus de uitlaat er maar weer onderuit en iets ingelast. Nu is er meer ruimte tussen de bodemplaat en uitlaat.



De radiatorslang wat verlengd met een stuk rvs pijp.





Geert is bezig geweest met alle remleidingen te leggen. (nogal een hele klus)









Een andere beugel gemaakt voor de ophanging van de luchtmassameter.





De nieuw luchtfilter



Die is er gelijk ook maar op gegaan.



De wielen achter er alvast opgezet.







Toen kon Geert het remsysteem helemaal ontluchten.







Op zondag 3 april heeft Geert nog lekker aan de Kadett gewerkt.
Eerst de bekabeling voor de computer aangesloten, tevens de pluskabel op lengte gemaakt.





Daarna de linkerdeur erin gehangen, en het voorscherm met een paar schroeven vastgezet.



En ook maar even de rechterzijde opgebouwd.
De wagen weer op de wielen gezet en buiten een paar leuke fotos gemaakt.

















Ook even een paar fotos gemaakt van de GT/E samen de Kadett van Oscar.








Zaterdag 9 april D-day...? Zal de Kadett vandaag voor het eerst weer gestart worden?
Eerst maar eens wat benzine erin doen.



Misschien moet Wes maar eens stoppen met roken.



Hier is Wesley begonnen met de opbouw van de deuren





Dan een kleine tegenslag met het blok, ..........................lekkage van koelvloeistof. Het bleek dat er een rubbertje niet goed in zat, dus moest de kop er weer afgehaald worden.









Ondertussen ook de olie in de achteras



De zijruitjes er in






Tussen de middag heeft Jolanda de mannen weer goed verzorgd met een
lekkere lunch.


Na de lunch heeft Geert de raamlikkers erin gezet, blijft toch een specialistisch werkje

 





Het was erg warm, Wesley moest even uitpuffen tussendoor.



Daarna maar ff een rubber schoonmaken







En zo had iedereen wel wat te doen. Dennis kwam ook nog en was druk bezig om een mal te maken voor zijn Kadett


Jolanda was aan het grasmaaien (gewoon rondjes scheuren dus)


en Darko, ja..........die deed niet zoveel


Ondertussen worden de voorbereidingen getroffen om het voorscherm te plaatsen





En als de schermen erop zitten, kan de motorkap ook gesteld worden.





De knipperlichtjes gemonteerd




Een week later gaan Oscar en Geert weer verder met de Kadett. Wesley kon er helaas niet bij zijn, de baas had hem nodig.

Eerst maar eens de onderkant nog een keer nalopen.



De panhardstang moest ook nog verstelbaar gemaakt worden.






De busjes van de stabilisatorstang voor moesten ook nog iets wat ingekort worden.







Dan is het tijd om de voorruit er ook maar eens in te doen.











Tja en het achterraam mag dan niet achterblijven. Ook ff een extra laagje tectyl langs de raamsponning.







Voordat de bumper erop kan moet de kitrand tussen de keienvanger en de voorschermen erop.







En dan de bumper erop.





Wat een lol kan je hebben met Oscar, Jolanda en een jerrycan benzine



En dan het eerst proefritje...................



kiek hum goannnnnn jonguh






En hoe rijdt ie Geert?




Als alles mee zit wordt de Coupé woensdag APK gekeurd en uitgelijnt.
Geert gaat proberen of hij ook nog bij de RDW terecht kan, om alles op kenteken geregeld te krijgen.

Woensdag 20 april, een belangrijke dag voor de Kadett.
Vandaag moest het dan gebeuren, als alles mee gaat zitten, dat weet je maar nooit.
In alle vroegte zijn Oscar en Wesley, die het toch niet kon laten om ook mee te gaan, naar Geert gereden. Hier waren ze om 7 uur. Eerst een bakkie koffie en dan richting de bandenboer om de Coupé uit te laten lijnen.
Toen ze bij Geert aan kwamen stond de Coupé al te trappelen op de aanhanger.





Om 8 uur waren ze op de plaats van bestemming voor het uitlijnen.










En dan staat de Coupé weer recht op zijn sloffen. Meteen weer verder naar de volgende afspraak. Om 10.10u stond de keuring gepland bij de RDW. Ze moesten een kwartier voor die tijd aanwezig zijn. Oscar vond dit wel spannend, je weet maar nooit of ze alles goed keuren daar.


En om 10 uur werden ze omgeroepen, Kadett Coupé deur 1. Daar gaat hij dan.......


Alles werd grondig bekeken.


De nummers werden gecontroleerd




En hij zat maar complimentjes te geven, keurig keurig.


Hier moest Geert de keurmeester van de RDW e.e.a. uitleggen (hoe dat zo allemaal zat) Wij nemen dat de keurmeester helemaal niet kwalijk hoor.



Hier werden de assen en de bakophanging bekeken en gecontroleerd.



Tenslotte moest hij ook gewogen worden, dit is met een volle tank.



Nou dit was de RDW. De keurmeester had echt helemaal geen op- en aanmerkingen en de nieuwe papieren liggen over 2 weken in de bus.
Nou we hier klaar waren, zijn we naar het bedrijf gegaan waar Geert werkt, want hij moest ook nog APK gekeurd worden.

Ondertussen was inmiddels zo rond 11.30u Eerst nog ff de Coupé een wasbeurt geven en dan snel weer naar de schuur van Geert voor de laatste kleine klusjes.









En dit is het eindresultaat..........................
















DE COUPÉ IS KLAAR.

Tijdens het paasweekend zal de Kadett deelnemen aan de rondrit in Merselo. Dit worden de eerste km's voor Oscar in zijn "nieuwe" Kadett.
Voordat hij deel kon nemen aan de rondrit, op de zaterdag nog snel een paar laatste klusjes. John heeft deze aktiefoto van Geert genomen.



En een wasbeurtje mocht ook wel




De rondrit was zeer geslaagd en ook goed verlopen. Oscar is daarna met zijn Kadett naar huis gereden. Veel bekijks op de snelweg. Het genieten kan nu beginnen!!

Op zaterdag 7 mei hebben de mannen nog een kleine "update" aan de Kadett gedaan.
Met een 2.4 motor kan je schijnbaar toch niet zonder toerenteller. Dus maar een origineel GT/E-tellersetje erin gemaakt.





Was weer ff een flinke verbouwing


Hier zat Wes met bewondering naar de handelingen van de meester te kijken.



Nieuwe toerenteller erin.



We hebben de rubbertjes van de injectors ook vervangen, deze waren door de tijd heen hard geworden. Meteen alles weer goed afgesteld







Het Kadettje loopt nu nog beter, als een speer zeg maar!!

Ondertussen heeft Oscar al meerdere meetings bezocht met de Kadett. Veel bekijks gekregen en ook al de nodige prijzen gewonnen!!
WelkomOver mijNieuws-AgendaFoto'sProjectenMeetings-Evenementen etc.VERKOCHT Kadett C SedanContactLinks